Home            Goochelshow         Workshop goochelen        Themashows        Gratis werkboeken            Contact

Michel is dan wel geen leerkracht, hij is wel een meester... in de magie!
Tijdens de workshop goochelen legt hij talloze trucs uit die de kinderen
vrijwel meteen kunnen nadoen. Op de vraag "Hoe doe je dat?" komt nu
eindelijk een antwoord; voor een keer verklapt deze goochelaar de
geheimen achter zijn goocheltrucs. Leren goochelen was nog nooit zo leuk.

Benieuwd of de goochelworkshop geschikt is als activiteit op uw school?
Neem vrijblijvend contact op.

Goochelschool
Harry Potter gaat naar Zweinstein, Wardo Wonder gaat naar Wonder school,
maar waar gaan de leerlingen van uw school heen als ze willen leren goochelen?
"Geen flauw idee." Michel heeft dé oplossing! U heeft de school, hij de magie.
Dus waarom toveren we uw school niet voor een dagje om tot goochelschool?

Goochelgeheimen ontrafeld
Tijdens de workshop goochelen legt Michel trucs uit die je kunt doen met alledaagse voorwerpen. Simpele handigheidjes met onder meer potloden, gummetjes, elastiekjes, speelkaarten en munten worden uit de doeken gedaan. Alle kinderen mogen meedoen en als het even niet lukt, dan helpt deze schoolgoochelaar graag.

Michel gaat tijdens deze goochelworkshop in op enkele simpele psychologische principes die door goochelaars worden gebruikt. Zo vertelt hij hoe afleiding werkt en hoe je de keuze van een toeschouwer kunt sturen.

Vragenronde
Wat was de allereerste goocheltruc? Wat voor soorten goochelaars zijn er? Wat is het verschil tussen een goochelaar en een illusionist? En wat doet een mentalist dan? Gaat er wel eens iets mis?

De deelnemers zijn vrij om gedurende de goochelles vragen te stellen. Of overal een antwoord op komt, dat is natuurlijk de vraag.

Download het gratis goochelboek voor in de klas!

Goochelen op tv
Goochelen is momenteel een van de meest populaire hobby's onder de jeugd. Dat de eeuwenoude goochelkunst weer volop in de belangstelling staat heeft o.a. te maken met de vele goochelshows op televisie. Door programma's als De magische winkel en Wonder school raken veel kinderen in de ban van de magie.

Als je vroeger wilde leren goochelen, dan ging je naar de bibliotheek en leende je een goochelboek. Of je vroeg een Hans Kazàn-goocheldoos voor je verjaardag. Tegenwoordig gaat het allemaal anders. Het internet en met name YouTube maken het voor beginnende goochelaars makkelijk om aan nieuwe goocheltrucs te komen. De meest wonderlijke trucs worden in filmpjes stapsgewijs uitgelegd.

Meer zelfvertrouwen door goochelen
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat kinderen die goochelen meer zelfvertrouwen krijgen. Daarnaast stimuleert de kunst van het schijnbaar onmogelijke de ontwikkeling van sociale vaardigheden. Een aantal Britse onderzoekers vindt dat goochelen zou moeten worden opgenomen in het lesprogramma op scholen.

Organiseer een magic workshop op school
Met plezier denkt deze vingervlugge goochelaar mee over een geschikte groepsactiviteit bij u op school. Bel of mail.

Drie belangrijke tips voor de goochelaar in de dop
1. Zorg dat je de goocheltrucs goed onder de knie hebt voordat je deze aan je publiek laat zien.
2. Laat elke truc maar een keer zien. Als je een truc herhaalt, dan weten de toeschouwers wat er gaat gebeuren en zullen ze het geheim sneller ontdekken.
3. Vertel nooit hoe je trucs werken.

Links | Sitemap | Facebook | Twitter

Workshop goochelen